Tipus de malalties periodontals

with No hi ha comentaris

Periodontitis

La malaltia periodontal és d’un conjunt de patologies que afecten als teixits que envolten les dents.

Gingivitis
És la més habitual. També és la més lleu i la que té millor pronòstic si es tracta a temps. La causa més comuna és la placa bacteriana, que s’adhereix a les dents i les genives, fent que les genives s’inflamin i sagnin.
Hi ha grups de població amb més risc de patir gingivitis, com les dones embarassades, les que prenen anticonceptius, diabètics que no tenen controlada la malaltia, pacients que prenen medicaments per la tensió i esteroides.

Tractament: Bons hàbits higiènics i acudir cada 6 mesos o 1 any (depenent dels factors de risc) al dentista per fer una neteja. També hi ha col·lutoris que poden ser útils per disminuir la modafinil kjøp inflamació de les genives, pregunti quin és el més adequat en el seu cas.
Ejercicios de fuerza: 6 videos para hacerlos bien comprar vidalista 10 mg online entrenamiento de fuerza de cuádriceps en casa: los mejores ejercicios.

Periodontitis
Si la gingivitis no es tracta i la placa bacteriana avança fins a entrar per sota de la geniva, es produeix la periodontitis. En aquest cas es va perdent l’os que aguanta la dent. Sovint, veiem les dents “més llargues”, tot i que en realitat són les genives que es van retraient i, fins hi tot, podem arribar a perdre dents.

Alguns factors de risc són: british dragon determinats bacteris, fumar o una higiene bucal inadequada i fins i tot una certa predisposició genètica.

Tractament: Depenent del grau en què es trobi, la periodontitis pot requerir des d’un raspat i un posterior allisat fins a una intervenció quirúrgica. És molt important fer el tractament per evitar que la malaltia avanci i, sobretot, realitzar manteniments periòdics.